maandag 21 november 2011

Genieten en lijstjes bedenken

Ons Madam die is zot op wandelen, alleen al bij het woord gaat ze uit haar dak.
En ik doe het ook graag, maar dat lukt gewoon nog niet.
Gelukkig zijn er de jongens die ik ergens te velde afzet en na een uurtje weer ophaal met de auto.
Iedereen content, en gisteren was een prachtige wandelochtend

Bij al dat moois vergaten de jongens de kou

Zo een alleen op de wereld gevoel, rond kijken en alleen natuur zien.
Dromen en alles sprookjesachtig mooi vinden, dat is voor mij een moment waarop ik even alles vergeet en tevreden ben als geen ander.

En terwijl de jongens genieten, rij ik huiswaards om cake te bakken en chocolademelk te maken, en onderweg zing ik luidkeels mee met mijn lievelingsnummertjes, geen kat op de baan buiten een paar zondaagse wielertoeristen.
Ondertussen wordt hier aan mijn mannenlijstje gewerkt, het zou misschien nog een leuke oproep zijn om zelfmaak cadeau's voor mannen te lanceren en er een pinterestbord van te maken, eerst wel even brainstormen.
- Voor de koukleum of cocooner; een deken, kriekenpitzakjes, handschoen, sokken,...
- voor de sportliefhebber; een persoonlijke cadeaubon met ticket van de lievelingsclub, toilettas, handdoek...
- voor de tuinman; een oogstmand, houtdraagzak, tuinschort, zadendoos, nestkastje, vogelvoedertaart,...
- voor de techneuten; een zakje voor tangen, sleuteltjes,kniekussentjes...
- voor de snoeper; een snoeppakket in een toffe verpakking
- voor de wijnliefhebber; een zakje voor rond de fles wijn
- voor de fotoliefhebber; een leuke fototas, een muismat,...
- de koffieliefhebber; persoonlijk zakje maken met alles erop en eraan, een koffiemok met hoesje rond, zelfgebakken koekjes, een thermos met een boodschap erin,..
-voor de natuurliefhebber, verrekijkerhoes, hanschoenen zonder vinger, t-chirt met persoonlijke print, een verstevigende zachte riem voor rond fototoestel of verrekijkerriem (comfort in de hals)...
- voor de autofreak; een kussen, een sleutelhanger, een autodeken
-voor de reiziger; een reistas, hoesje voor persoonlijke papieren, een veiligheidsdraagriem voor onder de kleren,...
-voor de kookliefhebber; een kookboekhoes, schort, ovenwanten,..
-voor de schilder; een penselenzak of een hoes om de potloden te beschermen,...
- algemeen; sleutelhangers, labtophoes, bladwijzer,pennenpot,bureaumandjes,...
...en wie wil vul gerust aan, of ga  gewoon lekker aan de slag.



7 opmerkingen:

Kris zei

Hé das handig zo'n lijst! Tja! Altijd lastig om wat crea's voor de mannen te maken. Die van mij "klaagde" gister wel over de koud, dus misschien een muts voor de koukleum! haha!

Mooie foto's!

Een huis in de straat zei

Inderdaad, een handige lijst.
Bij de thermos met de boodschap erin moest ik lachen. Als ik het zou krijgen zou het nog kunnen gebeuren dat ik er iets ingiet zonder die boodschap gezien te hebben. :D

Esther zei

Wat een leuke foto's en wat handig z'n lijst. Fijne Week Groetjes Esther.

Katja (@Yane) zei

Wat een handig lijstje!
Wat een zalige zondagochtend! Hopelijk kan jij snel ook weer genieten van deze wandelingen! Ik gun 't je van harte!

.tonBouton. zei

Heel mooie foto van jullie 'madam' en de koeien! En lief dat je kerels foto's trekken en jou en ons zo laten meegenieten/kwijlen :)

Nog eentje voor je lijstje:
Voor de boekenfanman zou ik zeggen: een boekenleeskussen (als iemand daar ooit een patroon voor heeft...), een bladwijzer, een boekensteun, een beschermhoes (om al te blote Jef Geraerts covers te bedekken).

Groetjes!

Marina zei

@.tonBouton. :0)

Katrientje vanalles zei

ik kan niets toevoegen aan je lijstje. vind het al heelveel gevonden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...