woensdag 30 mei 2012

Ik neem je mee naar Rome of Parijs

Ik neem je mee naar Rome of Parijs van Gers Pardoel
Toen ik het nummer voor het eerst hoorde dacht ik daar heb je weer zo een vervelende oorworm, hm.
De jeugd hier in huis zong het luidkeels mee en je hoorde het te pas en te onpas, tot ik beter naar de tekst ging luisteren, en het liedje me aan iemand doet denken, nu komt er steeds een glimlach op mijn gezicht als ik het hoor en denk ik valt wel mee die oorworm :0)

Hebben jullie dat ook, je staat te wachten op je bagage en plots lijkt iedereen een zwarte of een donkerblauwe koffer te hebben. Ik had er al een kleurrijke sjaaltjes aangebonden en sleutelhangers maar dat verdween keer op keer.
Bij onze laatste vliegvakantie hadden we het idee om een rood lintje aan de koffer te binden, bleek dat meerdere mensen dat idee hadden, en dat terwijl ik hier een restjesmand heb die naar mij lonkte.


Dus nam ik een kleurig stofje( eentje dat een beetje opvalt), en maakte er mijn eigen valieslabel van.

Ik stikte er een stukje stevig plastiek op , zodat je er eventueel je adres in kan steken, je koffer kan je nooit teveel voorzien van je naam ( als er eentje afgerukt wordt is het handig als er nog eentje aanhangt)

Nu wat ook helpt is een tas nemen die opvalt.
Dat reizen gaat voorlopig nog even bij dromen moeten blijven ( ik kan amper stappen :0))
Het idee is er al, en daar kan ik ook al erg van genieten.

En dan nu even over onze post, zucht!
Ik deed vorige week mijn PIF-enveloppen op de post,
laat alles netjes afwegen, alles volgens de regels en waar je dan denkt dat de post voor Nederland een dagje langer kan duren is dat niet zo, alles dik in orde, maar de onze, de Belgische daar is dus wat mis mee, van de drie enveloppen is er eentje aangekomen, eentje zat deze morgen terug in mijn bus en dat derde pakje daar heb ik het raden naar.
Hoe zat dat ook al al weer met die lonen daar bovenaan bij de bazen?

13 opmerkingen:

jokiedebeer zei

Leuk je labels, en wat de post betreft........ Ik heb ook een PIF verzonden hier in nederland 25 mei op de bus maar nog niet aangekomen, dat is toch niet leuk, dan ga je je toch zorgen maken

groetjes joke

lheurebleue zei

mooi bagagelabel. bij mij hangt er al jaren hetzelfde gele doekje aan.
en post tussen Nederland en Belgie? een ramp!!! post is sneller in australie!

.tonBouton. zei

Hier ook een kikker leest pakketje dat waarschijnlijk vermist is. Volgens mij worden een aantal mensen daar stiekem rijk of blij van, de snoodaards...

Weer zo'n goed en praktisch idee, dat label, echt Marina! En qua meenemen, voor mij mag dat naar Parijs zijn :) Plan je binnenkort een reisje of wil je heup nog niet helemaal mee?

Marina zei

@.tonBouton.;ik hoop er volgend jaar eentje te plannen naar Parijs, nu wil de heup nog niet mee(de spieren achteraan en opzij willen niet mee, het gaat traag de revalidatie en met de nodige pijn, gelukkig is bloggen een goede afleiding)
Waarschijlijk zit er nu iemand stiekem te lezen in jou boek en zijn wonden te helen met mijn pleisterzakje :-)

HOEPZIKA ! zei

Nou, die van mij is binnen en ik ben er superblij mee! Kijk morgen maar naar mijn blogpost!

Anoniem zei

Ik ben nog nooit in Parijs geweest, maar het staat ook wel nog op mijn lijstje ... (je wil echt niet weten hoe lang dat lijstje nog is ;-)). Ik hoop dat je revalidatie plots een vlotter verloop kent! Maar het bloggen mag je zeer zeker ook heel vaak blijven doen :-). De labels zijn mooi en handig! Mijnen tweeden vertrekt deze zomer voor het allereerst op kamp (als eerste zoon van het gezin ooit!) en hij krijgt het om aan zijn valies te hangen.

La Pantigana zei

Tomo nota de las etiquetas para el equipaje. Por cierto, la bolsa es preciosa, y fácil de reconocer ;-)

Unknown zei

Oh wat supervervelend! Ik deed vandaag een pakket naar Belgie op de bus en met bewijsje is dat echt best wel duur dus heb het erop gewaagd, als dat maar goed gaat...

Hopelijk komt de jouwe nog terrecht!

Marina zei

@de Libbrechts; zo een eerste kamp is spannend, soms zelf nog meer voor mama en papa, een goede voorbereiding en leuke spulletjes maken zo een kamp op voorhand al plezant :-)
@Readkapke; als het niet in orde komt dan begin ik gewoon opnieuw en duurt het wat langer voor de krijgers, maar ik ga eerst nog even duimen

Miss Creatuurtje zei

Ohhh ik ben bij die 2 Belgische want ik heb nog niks ontvangen... ik zit nochtans heel erg te popelen!!!

Wat je labeltje aan de valies betreft, heel leuk bedacht. Ik duim voor jou mee dat je snel op reis kan gaan!

Lies: zei

Praktisch die Labels! Rome of Parijs? maakt me niet uit, kies maar!

Jedidja zei

Zoiets heb ik juist nodig! Nu nog even kijken of ik nog een gaatje tijd vind om het te maken ;-).

Guy en Dina zei

Hahahaha zalig die labels!!! Ik sta in mijn gelees wat achter...net als de Belgische post, maar ziedaar, vandaag arriveerde jouw megapakket waar ik veel te weinig woorden voor heb. Ik zou een post aan elk item willen wijden!!! Stuk voor stuk op ons lijf geschreven...een dikke dikke merci (ai ai ik ga nog lang over uw pakket moeten nadenken)!!! Zie ook:
http://fetedesgamins.blogspot.be/2012/06/pif-1.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...