donderdag 28 november 2013

Recycleren en cocoonen

Recycleren en cocoonen, eens je door de stapel bent tenminste. Autodeken, gescheurd dekbed, fleece, reclamezakje ( gebruikt in vorig berichtje), riem die er al een tijd ligt
Uit het autodeken twee kussens. Dekbedovertrek wordt picknickdeken. Tafelnap wordt boekenhouder.
Ik had een lange tafelnap cadeau gekregen die niet bepaald gebruikt werd. Ik verknipte hem, van een deel maakte ik deze boekenhouder, ik stikte een deel om en schoof er een houten lat in, het ander deel werd omgevouwen en gestikt voor de boeken in te steken
De tas is eveneens gemaakt van het autodeken, gevoerd met een deel van het donsdeken.Alles kan er in netjes in :) De bodem is eveneens van een deeltje van de tafelnap.
De hengsels zijn van een broeksriem, mijn machientje kon deze dikte niet aan.Gelukkig zaten er siergaatjes in de riem. Ik naaide de hengels met een bijpassend borduurgaren aan de tas.
Van het gescheurd dekbed werd een groot deel gerecupereerd tot een picknickdeken volgens recept 21 uit Zo geknipt.
Het deken is leuk om maken en praktisch in gebruik met de lintjes, ik moest door de afmetingen die ik had wat aanpassingen doen en stak er een oude fleece deken tussen. Op die manier kan het picknickdeken ook dienst doen als deken
Ik ben een buitenmeisje:)




Dit  is een eenvoudig project en zeker voor beginnende naaisters haalbaar. Er kan niet veel fout lopen, geen stress. Het autodeken stikken ging ook vlotjes, zelf met een gewoon machientje.

Ik ben graag buiten, heerlijk genieten van het natuurschoon, de kids die op en af gaan in het bos of op het strand, de honden die vrolijk rond rennen, even de boel de boel laten. Samen een pittig paprika soepje drinken,  je handen warmen, even tijd voor elkaar. Meer moet dat niet zijn.
Tenzij je nu zin gekregen hebt in een stevige wandeling, ...laat maar weten :)

12 opmerkingen:

Anoniem zei

wat een leuke creatie's heb je gemaakt zeg

liefs jenneke

janusje zei

Als ik je foto's zie, lijkt het wel heel aanlokkelijk om me in de stoel te nestelen met een goed boek (geen kerstliteratuur voor mij), soepje, dik deken.

Esther zei

Wat wen prachtige foto's en wat een mooie tas heb je gemaakt, heerlijk om zo bezig te zijn liefsss

Een huis in de straat zei

Ik heb meer zin in dat paprikasoepje. :)
Toffe dingen allemaal!

Kom thuis in ons huis! zei

Ik wil wel eens in dat zeteltje zitten met dat soepje en dat boekje hoor! Dan neem ik de tas gelijk mee ook, Super!!!

Els04 zei

Binnenkort zijn we weer weg he!!!!
Zo mooi weeral!!!
Enne: beterschap!!!
liefs Els

JoChapeau zei

Ik ben vooral fan van de kussens en de tas ! Prachtig !

familie in den vreemde zei

Wat een creativiteit, heel mooi en oerknus!

Katrientje vanalles zei

ooh, gezellig allemaal. alweer heel leuk bedacht en gemaakt.

CreativEls zei

Leuk ! Zo kan je gezellig buiten vertoeven wanneer je maar wil !

Lies: zei

een geweldige tas en knus relax-materiaal echt waar, geniet van de rust!

Stephanie zei

Dat ziet er goed uit zeg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...